یک پرواز و دو طلوع ؛ پروژه جدید مسافرت های هوایی دوربرد

  • توسط
  • ۲ ماه پیش
  • 0

كن نيوز – اميرحسين جعفرآبادي –  پرواز ١٧ ساعته بین لندن در انگلستان و شهر پرث در استرالیا که در فوریه ۲۰۱۸ انجام شد، سرآغازی بود بر پروازهای دوربرد که توسط شرکت استرالیایی “Qantas” پایه گذاری شده است. این شرکت به عنوان مجری این پروژه ، افق وسیع تری را روبروی خود میبیند و قرار است گامي فراتر از تنها پرواز از یک شهر در انگلستان به شهری دیگر در استرالیا را به عنوان دیگر اقدام خود بردارد. شهر های پر رفت و آمد دیگری به جز پرث، سیدنی، ملبورن ، پاریس و لندن هم در افق دید ‏ “Qantas” قرار دارند. شهرهای بزرگی از قبیل کیپ تاون ، نیویورک و ریو دو ژانیرو در بین اسامی دیده می شوند
اما بزرگترین چالش صرفا پرواز های با مسافت های بالا نیست . در حال حاضر هواپیماهای پهن پیکر و البته بدون سرنشین، چنین پروازی را انجام می دهند . در واقع چالش اصلی  جابه جایی موفق ، ایمن و بار مسافران و در نهایت جابه جایی کالا بین مسیرهای طولانی است. در حال حاضر حداکثر زمانی که هواپیماهای مسافربری میتوانند روی آسمان باشند، ۱۷ ساعت است که برای رسيدن آن به ۲۱ ساعت ، شرکت های هواپیمایی، بايد دانش فني خود را به روز كنند.
میتوان گفت یکی از مزیت های پروازهای بدون توقف اين چنيني، کاهش حدود چهار ساعت از مدت زمان سفر هست که به این ترتیب نه تنها پرواز قطع نمی شود و مسافران ديگر مجبور به انتظار نيستند، بلکه زمان بیشتری برای دیدن فیلم در طول پرواز و استراحت بیشتر خواهند داشت.
شرکت “Qantas” دو غول هواپیمایی دنیا یعنی ایرباس و بوئینگ را بر سر چالشی قرار داده است : هواپیمایی بسازید که قابلیت پرواز از هر شهری در دنیا به هر شهر دیگری را داشته باشد. به گفته الن جویس ، مدیر اجرایی ارشد شرکت هواپیمایی “Qantas” ،رسیدن به این هدف تا به حال بزرگترین چالش پیش روی غول های هواپیماسازی بوده است.
گفتنی است ، شرکت بوئینگ ، مدل ۷۷۷x و شرکت ایرباس مدل A350ULR خود را برای اجرایی کردن این پروژه در نظر گرفته اند. همه چیز خوب پیش می رود ؛ ایرباس در حال راه اندازی هفت هواپیمای A350ULR خود برای پرواز ۹۵۲۱ مایلی بین نیویورک تا سنگاپور است ، پروازی که رکوردار خواهد شد .در حال حاضر طولانی ترین مسیر هوایی مسافربری متعلق به مسیر هوایی دوحه تا شهر اوکلند در نیوزلند است.
رویای مسافرت های طولانی در آسمان مسیریست که تنها با توسعه تکنولوژیکی و فنی میسر نمي شود، صاحبین شرکت های هواپیمایی باید بتوانند هزینه ها، ظرفیت ها ، مسائل سوخت رسانی و به طور کلی منافع اقتصادی خود را در این پروژه به طور كامل در نظر بگيرند. تنها در این صورت است که مسافران این پروازها در طول سفر خود میتوانند دوبار طلوع خورشید را بر فراز دو شهر مختلف از جهان ببینند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *