عزیزی: ۶۰ سانحه هوایی : از سال ۵۹ تا ۸۹

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: از سال ۵۹ تا ۸۹ بیش از ۶۰ سانحه هوایی داشته ایم که اعم از آتش سوزی یا خروج هواپیما از باند بوده و شامل هواپیما‌های نظامی، مسافربری و بالگرد می‌شود.   عزیزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره گزارش ارائه شده از سقوط هواپیمای یاسوج در این کمیسیون […]

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: از سال ۵۹ تا ۸۹ بیش از ۶۰ سانحه هوایی داشته ایم که اعم از آتش سوزی یا خروج هواپیما از باند بوده و شامل هواپیما‌های نظامی، مسافربری و بالگرد می‌شود.

 

عزیزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره گزارش ارائه شده از سقوط هواپیمای یاسوج در این کمیسیون افزود: ما برای این جلسه از مدیرعامل هواپیمایی شرکت آسمان و همچنین از رئیس شرکت هواپیمایی کشور و همچنین از اسماعیل نجار مسئول ستاد بحران کشور دعوت کردیم تا درباره سانحه سقوط هواپیمای یاسوج برای ما توضیح بدهند.

وی گفت: از روز اول همه اینها وارد عمل شدند و تاکنون جستجو در این باره ادامه دارد با وجود اینکه در این منطقه (دنا) هنوز برف وجود دارد و این کار جستجو را با مشکل روبرو کرده است.عزیزی ادامه داد :​ قرار است از کمیسیون اجتماعی مجلس نیز چند نفر به عنوان ناظر در آنجا حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قرار است گزارش مکتوب ستاد بحران و هواپیمایی کشور را نیز به صحن علنی مجلس ارائه بدهیم، گفت: در جلسه امروز نمایندگان خانواده های حادثه دیده نیز حضور داشتند و حرف های خود را زدند و در واقع این جلسه نیز پیرو همین درخواست ها بود که تشکیل شد و ما این موضوع را پیگیری می کنیم تا تسکینی برای همه خانواده ها باشد.

وی گفت: در جلسه امروز گزارشی درباره روند کارهایی که تاکنون انجام شده ارائه شد و دست اندرکاران با حضور خود از کارهایی که انجام دادند و می خواهند انجام دهند ارائه کردند.

عزیزی افزود: از سال ۵۹ تا ۸۹ بیش از ۶۰ سانحه هوایی داشتیم که در این سوانح ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۰۰ نفر نیز مجروح شدند که البته این اتفاق در همه جای دنیا رخ می دهد و کشور ما مستثنی نیست به ویژه که هواپیماهای ما هم به روز نیستند و کشور ما فرودگاه هایی مانند یاسوج، بجنورد و یا سنندج از جمله فرودگاه های سخت هستند که تحت فشارهای سیاسی این فرودگاه ها احداث شده اند و پروازها نیز انجام می شود اما اکنون چه کسی پاسخگوی کسانی است که عزیزان خود را از دست داده اند؟

وی گفت: علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و باید جانمایی فرودگاه ها در جایی باشد که عوارض کمتری داشته باشد و این جانمایی ها با فشارهای سیاسی انجام می شود که متأسفانه چنین اتفافاتی رخ می دهد.

عزیزی افزود: گاهی شنیده می شود که (در همین پرواز یاسوج) با اصراری که کردند خلبان را مجبور به پرواز کردند که این کار غیر کارشناسانه است و اکنون چه کسانی پاسخگوی افرادی است که عزیزان خود را از دست داده اند.

وی گفت:​ فرودگاه هایی که مشکل دارند باید مورد بازبینی قرار بگیرند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات سخت و ناگواری نباشیم.

پاسخی بگذارید