تاخیرات پروازي، علت جریمه ۱٫۸۵ میلیون یورویی رایان ایر

  • توسط
  • ۲ ماه پیش
  • 0

میرحسین جعفرآبادی – مسئولان دولت ایتالیا به تازگی مدیران شرکت رایان ایر را به پرداخت خسارت ۱٫۸۵ میلیون یورویی بابت تاخیرات پروازیش در ماه های سپتامبر و اکتبر سال گذشته محکوم کردند. بازرسی های مقدماتی نشان می داد که اقدامات این شرکت موجب بروز بی اعتمادی گسترده میان مشتریانش شده است. مسافرانی از مدت ها قبل برای بلیط های خود هزینه کرده بودند و بروز این مشکلات باعث ایجاد اختلال در برنامه ریزی های بلند مدت آنها شده بود.
مجموع اقدامات نادرست این شرکت به دلیل ضعف مدیریتی و سازمانی بود که موجب لغو بسیاری از پرواز ها در یک دوره چند ماهه شد. اما در نهایت بررسی ها نشان داد که تمامی این مسائل قابل کنترل بوده و برای سایر شرکت های هواپیمایی یک مسئله موقتی به حساب می آمده است. در نتیجه عدم صداقت و فریب کاری آن شرکت بر عدم اطلاع رسانی به مسافران درباره حقوقشان به اثبات رسید.
گفتنی است که پیشنهاد این شرکت برای جبران ضرر های تحمیل شده ، بازگرداندن کلیه هزینه های پرداختی مسافران بوده است ؛ اما مساله اینجاست که آنها (مسئولین شرکت) تمامی حقوق مادی مسافران را که بخشی مهمی از آن توسط قوانین اتحادیه اروپا وضع شده بود برای مسافران خود شرح نداده بودند.
البته از اکتبر سال جاری، مسئولان این ایرلاین اقدامات مفیدی را در جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه سال گذشته انجام دادند که بر این اساس علاوه بر تغییر نحوه رفتار با مسافران در زمان لغو و تاخیر پروازها، اطلاعاتی را که مسافران پیش از پرواز به آن نیاز دارند را در وبسایت رسمی خود به روز کردند تا از این طریق بتوانند رضایت مسافران و مشتریان خود را جلب کنند.
از سوی دیگر مسئولان شرکت رایان ایر برای جبران کامل حقوق مادی مسافران با تک تک آنها ارتباط شخصی برقرار کردند تا بتوانند از این طریق آنها را در جریان جزئیات حقوق قانونی شان در صورت لغو پرواز مطلع کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *